Selectieprocedure

CareQuest bemiddelt tussen de vraag van Jeugdzorgorganisaties en zzp’ers. Wij geloven in maatwerk. We proberen voor zowel onze klant als onze opdrachtgever een zo goed mogelijke match te maken. Hoe? We gebruiken hiervoor 7 stappen:

  1. We stellen een functieprofiel op aan de hand van de vraag van de klant. Juist door jarenlange ervaring in de jeugdzorg, gaat dit ons goed af. Waar zijn we naar op zoek? Wat voor personage past erbij? Wat zijn valkuilen? Welke competenties zoeken we? Na deze vragen stellen we een vacature op, welke we allereerst verspreiden in onze database. Vaak is de vraag urgent, waardoor we snel willen schakelen.
  2. Naast het uitzetten in de database, verspreiden we onze vacature op Jobsites en Social Media. Het liefst met enige creativiteit, want vacatures zijn er vaak genoeg..
  3. We screenen de bij ons binnengekomen reacties op de inhoud van het cv en op originaliteit en enthousiasme van de brief. Waarom reageert iemand op de onze vacature?
  4. Geschikte kandidaten bellen we voor een eerste screening. Is dit positief, dan plannen we een persoonlijk gesprek. In dit gesprek focussen we ons op de kandidaat, niet op de vacature. Wat zijn kwaliteiten? Waar liggen valkuilen? Waar liggen interesses en hoe zou een perfecte job er voor de kandidaat uit zien? Pas daarna kijken we of de vacature passend is, of dat de kandidaat wellicht in de portefeuille kan voor een leuke opdracht. Ook geven we uitleg over de opdracht, over het werken als zzp’er en over de arbeidsvoorwaarden.
  5. Zowel de kandidaat als CareQuest krijgen de ruimte over de match na te denken.
  6. Toetsen. Hebben we een goede match? Dan checken we referenten om onze bevindingen te toetsen. De kandidaat levert in de tussentijd de volgende papieren aan:
  • EHBO
  • VOG
  • Diploma
  • Identiteitsbewijs
  1. Is alles in kannen en kruiken? Dan gaan we over naar de laatste stap: voorstellen bij de organisatie! De kandidaat gaat op startgesprek, waar dit kan samen met ouder(s) en overige hulpverleners. Naast de kennismaking wordt de casus specifieker gemaakt en er wordt een duidelijke taakverdeling afgesproken. Ervaart iedereen een positieve klik? Dan gaan we van start en heeft CareQuest een nieuwe mooie match tot stand kunnen brengen. CareQuest verzorgt de overeenkomsten en informeert de partijen over de praktische zaken als facturatie en administratie.